Saturday, October 17, 2009

Zapisnik IX deo

Zapisnik IX deo
(VIII deo Ovde)

FRÖLICH: Što se tiče mene, neka je đavo nosi. Ona me je i dovela dovde!
FIGHTER: Treba misliti dijalektički, drugovi!
FRÖLICH: A hoće li me to odvesti kući?
FIGHTER: Zavisi od toga jesi li ili nisi pljunuo.
FRÖLICH: Jesam pljunuo, do sto đavola!
FROST: Svinjo!

FRÖLICH: Prošlo je vaše vreme, Frost. Ovo je sada narodna država, jel' tako druže Fighter?!
FIGHTER:Pravilno! Ovo je narodna vlast, drugovi, a narodnu vlast ne treba lagati. Jer ko narodnu vlast laže? Samo neprijatelji naroda, jel' tako?
FRÖLICH:Tako je.

Ripper_1600

FIGHTER: Objektivno samo izrodi!
FRÖLICH: Propalice, đubrad, govna!
FIGHTER: Pravilno! A ti si me, uprkos tome, lagao. Zašto si me lagao, zašto si izjavio da nisi pljunuo na Zastavu?
FRÖLICH: Ja ne znam, jamačno sam se zbunio, promena je bila tako nagla... celo vreme sam morao da lažem, pa mi je sad teško da se orijentišem... Ukratko, ja sam stvarno pljunuo...

FIGHTER: Imaš li kakve dokaze za to?
FRÖLICH: Jel' na pljuvačku mislite? Pa, ona je ostala tamo, ako je ovi nisu pokupili i uz moj dosije...
FIGHTER: Ne izmotavaj se sa narodnom vlašću, gade! I uspravi se! Glavu podigni! U oči narodnu vlast gledaj!

FRÖLICH: Molim vas, neka Frost kaže, sve je u Zapisnik ušlo. Ne samo da sam pljunuo nego da sam ih u materinu poslao!
FIGHTER: Kakva je bila policija nenarodnih režima, drugovi? Ona je rodoljube nečovečnim mukama podvrgavala da bi im priznanje iznudila, ona je naše drugove danima bez sna i odmora ispitivala!...

FRÖLICH: Pa to su i sa mnom radili, skotovi!
FIGHTER: Pa kako se onda tako iznuđeno priznanja mogu uzeti kao objektivno istinita! Takva se priznanja, drugovi, ne mogu uvažiti. Mogu li?
FRÖLICH: Ne mogu.
FIGHTER: Pravilno. Ne mogu. Ispada, dakle, da si ti njih lagao...

FRÖLICH: Jesam... obećali su da će me...
FIGHTER: I da nisi pljunuo?
FRÖLICH: Ne, druže, nisam. Nisam pljunuo Zastavu...
FIGHTER: Jer si je objektivno uvažavao!

FRÖLICH: Ne, nego zato što nisam imao...
FIGHTER: Nego kako si se prema njoj odnosio?
FRÖLICH: Objektivno sam je mrzeo.
FIGHTER: A da li si je po propisima pozdravljao?
FRÖLICH: To su svi radili...

FIGHTER: A pozdravljanje – šta znači? To, drugovi, znači uvažavanje. Znači li to uvažavanje?
FROST: Znači, logički znači...
FRÖLICH: Stvarno znači...
FIGHTER: Znači ti si Zastavu uvažavao?

FRÖLICH: Izgleda tako mada sam je mrzeo...
FIGHTER: Ti si je subjektivno mrzeo a objektivno uvažavao. Dijalektički, drugovi, to se ne isključuje. Dijalektički se to u stvari dopunjuje, je li tako, Frost?
FROST: Ja ne znam. Ja sam stručnjak za logiku. A logički se to dvoje isključuje. Logički ova svinja je naše zastave mrzela!

FRÖLICH: Evo šta kaže čovek! Pošteno govori!
FIGHTER: Pozdravlja li čovek ono što mrzi? Ne pozdravlja, drugovi! On na to pljuje! Da li je Frölich zastave pozdravljao? Jeste, drugovi, pozdravljao ih je! Zašto ih je pozdravljao? Zato, drugovi, što ih je uvažavao, i treba li sada, drugovi, da poverujemo da je on sve zastave pozdravljao, a samo ispod ove pljunuo? Ne možemo u to poverovati, drugovi. On je nužno i ovu Zastavu morao da pozdravi!

FRÖLICH: Šta?
FIGHTER: Slušaj, Frölich – Frölich ti je ime, zar ne – ja ovde imam važnija posla nego da gubim vreme sa čovekom koji je pozdravljao nenarodne zastave koje su uostalom svi pozdravljali, pa ako ćemo pravo, drugovi, koju sam i sam pozdravljao da ne bih bio sumnjiv! Potpiši Zapisnik pa se gubi!

FRÖLICH: Kući!?
FIGHTER: Da ne bi ostao možda ovde da spavaš? Hajde potpiši...
FRÖLICH: Ovaj Zapisnik koji sam do sada potpisivao?
FIGHTER: Nego koji? Da ne bi možda Zapisnik od pergamenta, ti buržujski razmaženko!
FRÖLICH: Ali, to je NJIHOV Zapisnik, Zapisnik nenarodne policije!

FIGHTER: Zapisnik je zapisnik, Frölich! Šta je zapisnik? Parče špartane hartije, drugovi! Šta mu daje značenje? Onaj ko ga vodi, drugovi. Dok ga je vodio Frost, bio je to, nužno, nenarodni zapisnik. Čim sam ja počeo da ga vodim on se dijalektički preobratio u narodni, on je nužno i objektivno postao narodni! Jasno?

FRÖLICH: Jasno. Mogu li sad da se pokupim?
FIGHTER: Ne vidim prepreke, a vi Frost?
FROST: Ja vidim, ali ja se više ne pitam.
FRÖLICH: Milo mi je!
FIGHTER: Interesuje me samo, više kao čoveka, šta si ti u tom krvavom režimu dobrog video?

FRÖLICH: Ja? Ništa, druže, sve je to sam jad i beda božja!
FIGHTER: Pa što si ga onda hvalio?
FRÖLICH: Ko ga je hvalio, jeste li vi pametni?
FIGHTER: Ti, Frölich, ti. Čitaj Zapisnik. Sve sami hvalospevi! Da se čoveku smuči!
FROST: Rekao bih ja tebi, Frölich, kakav utisak ostavljaš!

FIGHTER:Objektivno nitkovski, drugovi, eto kakav. Dok si to pred Frostom činio, hajde da kažemo da si se vadio, ali ti i preda mnom tvrdiš da zastavu nisi pljunuo, da si je, šta više, poštovao kao svetinju. Šta to znači? To znači da je to zaista tvoje mišljenje. Jer, koja bi budala to radila? Nema te budale! Nijedna budala ne bi pred narodnim vlastima hvalila bivši nenarodni poredak! Ja lično ne verujem da će tako nešto čak i Frost pokušati!

FROST: Ja sam prema poretku uvek gajio ozbiljne rezerve...
FIGHTER: Eto vidiš, Frölich, koliko si ti okoreo...
FRÖLICH: Čujte, ja stvarno ne znam kako je do toga došlo...
FIGHTER: Objektivno to nije važno. Važno je jedino da ti nisi bio neprijatelj njihovog režima, zar ne?

FRÖLICH: Nisam.
FIGHTER: A šta je onaj ko nije protivu nečega? To je onaj koji je za nešto. Je li tako Frost?
FROST: Tako je. To je logično!
FRÖLICH: Nije tako! Ja nisam nizašta!

FIGHTER: A može li porodica misliti drukčije nego njen pripadnik? Nužno ne može, drugovi! Tvoja je porodica, Frölich, neizbežno morala deliti tvoj izdajnički stav, kolaborirati sa ugnjetačkim režimom, pa verovatno i maltretirati poštene rodoljube...

FRÖLICH: (Očajno) Oni su nevini, druže, to sam radio samo ja!
FIGHTER: Potpiši. Tako. Pa nam reci na šta si mislio?
FRÖLICH: Obično na tople zemičke i pivo... hladno pivo...
FIGHTER: Time su te, gade, nagrađivali gadovi, a?
FRÖLICH: Ma ne, kažem samo šta mi je uvek bilo u pameti!
(X deo Ovde)

No comments: